Powrót do góry

foto1 foto2 foto3 foto4 foto5
Zapraszamy do odwiedzania naszej strony internetowej SP nr 24.

Szkoła Podstawowa nr 24 z Oddziałami Dwujęzycznymi

im.2 Korpusu Polskich Sił Zbrojnych na Zachodzie w Białymstoku

Publiczne Gimnazjum nr 9

20-24 stycznia 2014 r. odbyła się wizyta w ramach partnerskiego programu Comenius w Bristolu, w południowo-zachodniej Anglii. Szkołą partnerską była szkoła podstawowa – Weatfield Primary School, w której uczą sie dzieci od 5-ego do 12-ego roku życia.  W wizycie wzięli udział partnerzy projektu Comenius z dziewięciu krajów europejskich, a Publiczne Gimnazjum nr 9 reprezentowane było przez Bożenę Teleszewską oraz Katarzynę Żukowską.

Uczniowie Wheatfield Primary School zgotowali gościom królewskie przyjęcie przed budynkiem szkoły, witając ich radosnymi okrzykami. W rękach dzieci powiewały flagi narodowe partnerów projektu. Następnie goście wzięli udział w powitalnej części artystycznej przygotowanej przez p. Emily Brown, nauczycielkę muzyki i koordynatorkę projektu w szkole Weatfield. Dziecięcy chór szkoły wykonał szereg pięknych piosenek mówiących o trosce o środowisko, tolerancji i wzajemnej pomocy. Po części artystycznej goście zwiedzili budynek szkoły w środku i na zewnątrz, obserwowali lekcje prowadzone metodą projektu oraz wysłuchali prezentacji pani wicedyrektor na temat angielskiego systemu szkolnictwa. W Anglii edukacja jest obowiązkowa od 5-ego do 17-ego roku życia. Ciekawostka była „Zielona Szkółka” mieszcząca się w bezpośrednim sąsiedztwie szkoły, gdzie uczniowie mają okazję obserwować przyrodę i uczyć się ogrodnictwa. Partnerzy projektu mieli też okazję spotkać się z władzami lokalnymi oraz z grupą uczniów promujących w szkole zdrowy styl życia – Bike It Crew. Uczniowie ci zachęcają społeczność szkolną do korzystania z rowerów lub chodzenia do szkoły na piechotę. Bike It Crew to program obecny w wielu szkołach w Bristolu – w każdej ze szkół grupa ‘ambasadorów’ zachęca do zdrowego stylu życia i troski o środowisko naturalne.
Pierwszy dzień pobytu w szkole to również działania związane z zadaniami projektowymi. Najważniejszym z nich było stworzenie wspólnego kalendarza na 2014. Ilustracje na kolejny miesiąc pochodziły z prac uczniów - prezentacji multimedialnych. Każdy kraj opracowywał inną tematykę. Zadaniem uczniów z Polski był „Hałas”. Następnym zadaniem projektowym było porównanie wyników ankiet przeprowadzonych w dziewięciu krajach partnerskich. Badały one opinię uczniów i ich rodziców na temat stanu środowiska w ich najbliższym otoczeniu.

Drugi dzień wizyty to udział  w warsztatach tradycyjnych tańców angielskich. Nauczyciele i uczniowie wspólnie bawili się i poznawali stare angielskie tańce, przy dźwiękach skrzypiec i pianina. Po tańcach przyszedł czas na spacer lokalnym parkiem Bradley Stoke, gdzie goście mogli podziwiać lokalną przyrodę i śpiew ptaków.

Ostatni dzień wizyty w szkole to warsztaty ekologiczne. Polegały one na sadzeniu kwiatów w barwach narodowych w specjalnie zaprojektowanych na ten cel  donicach ze zużytych opon samochodowych. W przedsięwzięciu wzięło udział dziewięć drużyn narodowych wspieranych przez uczniów szkoły Weatfield. Każda drużyna miała za zadanie zaprojektować i pomalować donicę, a następnie zasadzić kwiaty w kolorach flag narodowych. Projekt polski przedstawiał ręce, które nawiązywały do nazwy projektu („Hand In hand for a wonderful land”).
Pożegnanie gości odbyło się w luźnej, radosnej  atmosferze. Partnerzy projektu wraz z gospodarzami wzięli udział w loterii fantowej „Bingo” i wysłuchali mowy końcowej pani dyrektor szkoły Weatfield.

Nowe Horyzonty

Mobilność Kadry Edukacyjnej

Szkoła Odkrywców Talentów
Lepsza szkoła
Unicef
TEG

Copyright © 2017 Norbert Toruński Rights Reserved.