Powrót do góry

foto1 foto2 foto3 foto4 foto5
Zapraszamy do odwiedzania naszej strony internetowej SP nr 24.

Szkoła Podstawowa nr 24 z Oddziałami Dwujęzycznymi

im.2 Korpusu Polskich Sił Zbrojnych na Zachodzie w Białymstoku

Publiczne Gimnazjum nr 9

 

Program edukacji antytytoniowej dla uczniów kl. I gimnazjum.

 

 

Szkolny koordynator : p. Beata Oniśko

 

 

CELE :

 

-zapobieganie paleniu tytoniu wśród młodzieży szkolnej,

-zwiększanie wiedzy w zakresie szkodliwości dymu tytoniowego,

-kształtowanie umiejętności dbania o zachowanie własne i swoich bliskich,

-kształtowanie postaw asertywnych związanych z unikaniem czynnego i biernego palenia tytoniu.

 

TEMATYKA ZAJĘĆ:

 

ZAJĘCIA 1- Poznajmy się bliżej

 

CEL: Integracja grupy, wyłonienie liderów, uzasadnienie i wzmocnienie postaw zobowiązujących do niepalenia

  • A) Autoprezentacja

  • B) Trochę historii ( palenie nie jest normą obyczajową)

  • C) Uzależnienie od nikotyny

  • D) Dlaczego ludzie palą?

  • E) Co wiemy na temat palenia tytoniu?

  • ZAJĘCIA 2-Laboratorium ciała

CEL: Wskazanie na doskonałe funkcjonowanie ludzkiego organizmu oraz wskazanie na jego potrzeby, w tym przede wszystkim konieczność zapewnienia prawidłowego żywienia i czystego powietrza

  • A) Laboratorium ciała

  • B) Uczenie prawidłowego oddychania

  • C) Co powinniśmy wiedzieć o paleniu tytoniu?

  • D) Skutki palenia tytoniu

  • E) Co nam daje niepalenie?

  • ZAJĘCIA 3-Naucz się mówić NIE

CEL: Przekazanie podstawowych wiadomości na temat zachowań stanowczych, uczenie się rozpoznawania swoich zachowań, uświadomienie mechanizmu nacisku grupowego i uczenie się mówienia NIE

  • A) Problemy w komunikowaniu innym swoich życzeń i odczuć

  • B) Uświadamianie sobie przyczyn zachowań agresywnych, uległych i stanowczych

  • C) Odmawianie w sytuacjach nacisku grupowego

  • D) Czy zachowanie stanowcze sprawia trudności?

  • E) Uczenie się zachowań stanowczych

  • ZAJĘCIA 4- Zajdź właściwe rozwiązanie

CEL: Rozpoznawanie emocji przeżywanych w sytuacjach trudnych, uświadomienie mechanizmu konfliktu, rozwijanie umiejętności radzenia sobie z problemem

  • A) Nasze odczucia w sytuacji trudnej

  • B) Jakie sytuacje są trudne?

  • C) Radzenie sobie z trudnymi sytuacjami

  • D) Twoje sposoby radzenia sobie z trudnymi sytuacjami

  • E) Skutki nie radzenia sobie

  • ZAJĘCIA 5- Uwierz w siebie

CEL: Wzmocnienie poczucia własnej wartości, wzbudzenie pozytywnego myślenia o sobie, kształcenie ważnych umiejętności w kontaktach z ludźmi

A) Subiektywne znaczenie sytuacji trudnych.

  • B) Uświadamianie sobie negatywnego myślenia.

  • C) Ocena stopnia akceptacji siebie.

  • D) Pozytywne myślenie o sobie.

  • E) Umiejętności pomagające w życiu.

     

 

Nowe Horyzonty

Ogólnopolski Projekt "Cybernauci"

Mobilność Kadry Edukacyjnej

Szkoła Odkrywców Talentów
Lepsza szkoła
Unicef
TEG

Copyright © 2017 Norbert Toruński Rights Reserved.