Powrót do góry

foto1 foto2 foto3 foto4 foto5
Zapraszamy do odwiedzania naszej strony internetowej SP nr 24.

Szkoła Podstawowa nr 24 z Oddziałami Dwujęzycznymi

im.2 Korpusu Polskich Sił Zbrojnych na Zachodzie w Białymstoku

Publiczne Gimnazjum nr 9

Błąd
  • JFolder::pliki: Ścieżka nie jest folderem. Ścieżka: /images/dd_hairsalon_24/images/Dzień_EU
Uwaga
  • There was a problem rendering your image gallery. Please make sure that the folder you are using in the Simple Image Gallery plugin tags exists and contains valid image files. The plugin could not locate the folder: images/dd_hairsalon_24/images/Dzień_EU

Wraz z zakończeniem roku szkolnego 2014/15 zakończył się również międzynarodowy projekt Comenius "Razem stworzymy piękny świat". Setki, o ile nie tysiące, osób z dziewięciu państw, które uczestniczyły w projekcie stworzyły wspaniałe dzieło w trosce o środowisko naturalne. Udział w projekcie dla wielu z tych osób oznaczał nie tylko wspólne działanie, ale przede wszystkim zmiany w mentalności, w sposobie myślenia o środowisku i modyfikację własnego stylu życia. Wydaje się to być najważniejszym osiągnięciem projektu, gdyż pociąga ono za sobą zmiany w zachowaniu, zmiany w codziennym postępowaniu, zmiany stylu życia.

Możliwość wyjazdów uczniów i nauczycieli do krajów naszych partnerów (Niemiec, Węgier, Słowenii, Bułgarii, Anglii, Hiszpanii, Włoch i Turcji) zaowocowała nowymi znajomościami. Zawiązały się międzynarodowe przyjaźnie, rozwinęła korespondencja internetowa, która trwa już po zakończeniu projektu. Zagraniczne mobilności to również wspaniała okazja do poznania kultury innych krajów, wspaniałej przyrody, historii i zwyczajów. To także okazja do poznania rodzin goszczących naszych uczniów „od środka” – to być może jedyna okazja w życiu, by zjeść śniadanie, czy też porozmawiać wieczorem o wrażeniach minionego dnia wizyty.

Konieczność porozumiewania się w języku angielskim skutkowała wzrostem kompetencji językowych i rozwojem zdolności komunikacyjnych. Korzyścią z udziału w projekcie jest też rozwój w sferze osobowościowej: łatwiejsze nawiązywanie kontaktów, otwartość, efektywniejsza praca w grupie i wzrost pewności siebie.

Ogromną rolę w projekcie odegrała grupa Ambasadorów Comeniusa, których wypada po raz kolejny wymienić z imienia i nazwiska:

 

1. Sebastian Kochański

2. Mateusz Dawidziuk

3. Julia Magnuszewska

4. Natalia Dzieszko

5. Magdalena Sienkiewicz

6. Aleksandra Popowska

7. Natalia Siewko

8. Urszula Kowalewska

9. Igor Kozłowski

10. Alicja Adrianna Ibiańska

11. Joanna Gawryluk

12. Julia Baran

13. Katarzyna Roszkowska

14. Dominika Korolczuk

Ta wyjątkowa grupa uczniów klas trzecich odegrała kluczową rolę w projekcie: to oni informowali społeczność szkolną o aktualnych wydarzeniach projektowych. Wielokrotnie reprezentowali PG9 poza murami szkoły szukając możliwości rozwoju i zdobywania wiedzy służącej dbałości o środowisko. Byli również organizatorami imprez na terenie szkoły – najważniejsza z nich „Cicho-Sza Day” (Międzynarodowy Dzień Świadomości Zagrożenia Hałasem”) wejdzie na stałe do kanonu szkolnych wydarzeń. Ambasadorowie sprawdzili się też na stanowisku szkoleniowców przekazując wiedzę kolegom i koleżankom w szkole i poza nią. Należy też wspomnieć, że to właśnie Ambasadorowie reprezentowali PG9 poza granicami kraju - czynnie uczestnicząc w konferencjach i spotkaniach z partnerami.

Ambasadorowie to też dziennikarze szkolnej gazetki. To oni w pocie czoła redagowali wiele numerów „Our Comenius II” – specjalnego dodatku projektu do szkolnego magazynu „Odbicia PG9”

Wyróżnienie należy się Ewelinie Polkowskiej, autorce pięknego loga projektu, które zdobiło dokumenty, gadżety, banery i foldery przez całe dwa lata projektu. Ten piękny symbol rodzącego się do życia zielonego drzewka był rozpoznawalny w szkołach 9 państw. To doskonały obraz jednoczący społeczności szkolne w krajach partnerskich.

Projekt „Razem stworzymy piękny świat” to wytężona praca zespołu nauczycieli, którzy razem z grupą Ambasadorów Comeniusa działała w projekcie. Oto skład teamu:

1. Bożena Teleszewska

2. Iwona Gawryluk

3. Monika Markowska

4. Katarzyna Żukowska-Suchocka

5. Karolina Wyrzykowska

6. Monika Łukianiuk

7. Monika Szmurło

8. Ketty Kołomyjska

9. Robert Królik

10. Anna Aparicio-Peralta

11. Bożena Stepaniuk

12. Piotr Śliżewski

Do najważniejszych wydarzeń koordynowanych przez Szkolny Zespół Projektu Comenius należała niewątpliwie organizacja inauguracji projektu w Polsce z udziałem partnerów z 8 krajów w październiku 2013 oraz zaaranżowanie międzynarodowych warsztatów „Kapelusze Comeniusa”. Dużego nakładu pracy wymagała też organizacja wyjazdów zagranicznych i wykonywanie zadań projektowych.

Korzyści dla naszego gimnazjum? Szkoła zyskała prestiż w społeczności lokalnej oraz perspektywy wspólnego projektu z Departamentem Ochrony Środowiska UM. Nowe wspaniałe znajomości będące efektem współpracy z innymi szkołami z krajów partnerskich otwierają drzwi do następnych działań w niedalekiej przyszłości. To również spojrzenie na edukacje z innej perspektywy – porównanie systemów kształcenia i metod pracy w innych szkołach rodzą nowe pomysły i nowe rozwiązania.

Dziękujemy wszystkim uczniom, ich rodzicom, nauczycielom i pracownikom szkoły za udział w tym niezwykłym projekcie!

 

Szkolny Zespół Comenius

 

W środowy poranek 27 maja 2015 na sali gimnastycznej Publicznego Gimnazjum nr 9 w Białymstoku miał miejsce finał tegorocznych projektów edukacyjnych. Klasy 2a, 2b, 2c, 2d i 2e zaprezentowały efekty swojej pracy w ramach projektu w formie prezentacji wybranych krajów europejskich – partnerów projektu Comenius “Hand in Hand for a Wondreful Land” realizowanego w naszej szkole. Klasa 2a przedstawiła kulturę Hiszpanii, 2b skupiła się na walorach Węgier, 2c skoncentrowała się na Niemczech, 2d na barwności kultury Włoch, a klasa 2e przedstawiła Wielką Brytanię. Uczniowie wszystkich klas wykazali się pomysłowością, humorem i wiedzą na temat danego kraju i zadziwili oglądających pokaz strojami, stoiskami ze smakołykami z poszczególnych krajów i tradycyjnymi tańcami. Wydarzenie to zostało pozytywnie odebrane przez społeczność szkolną i wychowawców oceniających przygotowane prezentacje. Wszystkim klasom drugim gratulujemy świetnego przygotowania Dnia Europejskiego.

Katarzyna Anikiej
Anna Aparicio Peralta
Iwona Gawryluk
Elżbieta Łojewska
Katarzyna Żukowska – Suchocka

{gallery}Dzień_EU{/gallery}

29 kwietnia 2015 r. obchodziliśmy Międzynarodowy Dzień Świadomości Zagrożenia Hałasem. Pierwsza edycja „Cicho-sza Day” to podsumowanie wielu działań podjętych w ramach projektu Comenius. Ambasadorzy Comeniusa od ponad roku koncentrują swoje działania na zagłębianiu tematu hałasu.
Co zostało do tej pory zrobione? Oto zestawienie głównych punktów:
1.       Opracowanie programu „Hałas”
2.       Przeprowadzenie ankiety „Hałas w szkole”
3.       Konkurs fotograficzny „Hałas”
4.       Konferencja w Anglii (Karta kalendarza poświęcona zanieczyszczeniu
hałasem)
5.       Założenie zakładki internetowej „Co w trawie piszczy?”
6.       Wizyta w Urzędzie Miejskim (wywiad z dyrektorem Departamentu
Ochrony Środowiska p. Andrzejem Karolskim)
7.       Wizyta na Politechnice Białostockiej – pozyskanie materiałów na
temat hałasu
8.       Opracowanie prezentacji multimedialnej „Hałas”
9.       Konferencja w Hiszpanii (stworzenie koszulki z napisem „Wsłuchaj
się w naturę”)
10.    Promocja w prasie oświatowej
11.    Konferencja we Włoszech (ulotka „Aktywny obywatel – hałas”)
12.    Warsztaty Ambasadorów Comeniusa na godzinach wychowawczych
13.    Warsztaty „Hałas – cichy wróg” w SP15
14.    Konferencja w Niemczech – eseje Ambasadorów
15.    Konkurs plastyczny „Wsłuchaj się w naturę”
16.    Konkurs na hasło „Cicho-sza Day”
17.    Doświadczenie „Czy można zobaczyć dźwięk” (fizyka/technika)
18.    Prezentacje „Mapa hałasu” (geografia)
19.    „Hałas, a zdrowie” (pogadanki na lekcjach biologii)
20.    „Ciche przyjęcie” (języki obce)
21.    Wydanie specjalne gazetki „Our Comenius 2” – „Hałas”
22.    „Cicho-sza Day”:
23.    Wyłączenie dzwonków szkolnych
24.    Przeprowadzenie quizu „Hałas”
25.    Wystawa prac konkursowych na sali gimnastycznej
26.    Ekspozycja na korytarzu szkolnym (gazetka, hasła, prace plastyczne,
plakaty)
27.   Akcja informacyjna
„Cicho-sza Day” to wspólna akcja Zespołu Comenius, Ambasadorów Comeniusa i Samorządu Uczniowskiego (przedstawiciele SU zasiadali we wszystkich komisjach konkursowych). Charakterystycznym elementem było brak dzwonków szkolnych. Przedstawiciele wszystkich klas w szkole uczestniczyli tego dnia w 2-godzinnym quizie dotyczącym hałasu, który składał się z testu pisemnego oraz quizu pytań typu „A, B, C”.  W ramach rywalizacji odbyła się też zabawa w „Głuchy Telefon”.  Podczas spotkania zostały wręczone nagrody w konkursie na hasło „Cicho-sza Day” oraz w konkursie „Wsłuchaj się w naturę” (wygrała Agnieszka Urban i Julita Pańkowska z klasy 3F). Gościliśmy również przedstawicieli prasy lokalnej – dziennikarzy „Kuriera Porannego”. Publiczność oprócz dopingowania miała za zadanie wykonać plakaty ze zwycięskim hasłem klasy 1D („Chociaż gwar i hałas wszędzie, bądźmy ciszej –zdrowiej będzie”) oraz przedstawić swoje pomysły na walkę z hałasem w domu, szkole i mieście.
Jury quizu było zaskoczone wysokim poziomem rywalizacji i wiedzą prezentowaną przez uczestników quizu. Powodzeniem zakończył się też projekt „Szkoła bez dzwonka”. Mimo wielu obaw uczniowie i nauczyciele docierali o czasie na lekcje. Szkolny dzwonek będzie wkrótce tematem debaty w PG 9.
Mamy nadzieję, że większa świadomość zagrożeń jakie niesie hałas przyczyni się do większego komfortu pracy społeczności szkolnej. Rozwiązanie problemu hałasu w szkole jest na wyciągnięcie ręki – „Bądźmy ciszej – zdrowiej będzie!”

Hałas-cichy wróg3

Zapraszamy osoby, które wezmą udział w szkolnym quizie wiedzy o hałasie oraz wszystkich chętnych, do zapoznania się z prezentacją "Hałas" przygotowaną przez Ambasadorów Comeniusa (3a).

Ekspozycja dokonań Comeniusa przygotowana przez panie I. Gawryluk K. Suchocką-Żukowską (s.9),  podczas Dnia Otwartego Szkoły (11 marca, 2015) to świetna okazja do promocji projektu. Osiągnięcia grupy Ambasadorów Comeniusa i wielu innych uczniów PG9 są naprawdę imponujące. To oni wraz z uczniami z 8 innych krajów biorących udział w  projekcie są autorami wielu wartościowych opracowań, plakatów i wyrobów z materiałów odpadowych. Ekspozycja zawierała fotografie z wyjazdów zagranicznych oraz owoce pracy dziennikarskiej Ambasadorów Comeniusa - magazyn projektu "Our Comenius 2" (powstało już 10 numerów gazetki). Jednak najważniejszym osiągnięciem Zespołu Comeniusa jest przemiana mentalna -chodzi tu o zmianę sposobumyślenia o ekologii i pokazanie, że każdy człowiek ma wpływ na stan środowiska, w którym żyje.  Prezentacja projektu "Hand in hand for a wonderful land" pokazała, że każdy z nas może w swoim życiu bardzo wiele zmienić - poprzez proste, codzienne czynności, jak oszczędzanie światła, zakręcanie wody i segregację odpadów.

Uczniowie klas pierwszych, drugich i trzecich przygotowali plakaty o krajach partnerskich projektu "Hand in hand for a wonderful land": Bułgarii, Włoszech, Hiszpanii, Słowenii, Węgrach, Anglii, Turcji i Niemczech, Plakaty zostały wyeksponowane na holu pierwszego piętra i mają przypomnieć szkolnej społeczności o naszych przyjaciołach z innych krajów. Zdjęcia plakatów pokażemy również w Berlinie podczas marcowej mobilności w Niemczech.

Podczas mobilności w Niemczech szóstka Ambasadorów Comeniusa zaprezentuje w Berlinie prace-rzeźby wykonane z książek przeznaczonych na makulaturę. Odbędzie się to w ramach zadania projektowego, które polegało na tworzenie dzieł sztuki z odpadów. „Drugie życie książek” uczniowie klas drugich wykonywali w ubiegłym roku szkolnym na zajęciach artystycznych pod kierunkiem p. Ewy Waleckiej. Piękne prace, które przedstawimy w Berlinie wykonali: Katarzyna Janczyk, Katarzyna Roszkowska, Patrycja Makarewicz, Julia Luchynets, Julia Gumieniak, Katarzyna Hermaniuk, Aleksandra Popowska, Magdalena Sienkiewicz, Oliwia Dawidowska, Monika Makowska, Magdalena Malicka, Małgorzata Spierzak, Przemysław Dąbrowski, Adrian Koniecki, Przemysław Sobolewski, Joanna Kirmuć, Magdalena Karpiesiuk.

Zapraszamy do obejrzenia pokazu slajdów -plik.

IMAG2395

Uczniowie klas pierwszych drugich i trzecich przygotowali plakaty 'Nature beauty of Podlasie' przedstawiające piękno lokalnej przyrody, piękno Podlasia. Jeden z plakatów zostanie zaprezentowany już w marcu w Niemczech podczas kolejnego spotkania partnerów projektu. O tym, który plakat będzie reprezentował Polskę w Berlinie zadecyduje komisja w składzie p. K. Żukowska-Suchocka, p. M.Markowska i p. M. Łukianiuk. Plakaty można oglądać na holu pierwszego pietra. Zapraszamy!

Ambasadorowie Comeniusa (uczniowie klas trzecich) opisała również swoje doświadczenia pracy w projekcie w esejach w języku angielskim. Zapraszamy do zapoznania się z ich pracami.

Dominika Korolczuk - link.

Joanna Gawryluk - link.

Julia Baran - link.

Julia Magnuszewska, Natalia Dzieszko - link.

Katarzyna Roszkowska - link.

Magdalena Sienkiewicz - link.

Mateusz Dawidziuk - link.

Natalia Siewko - link.

Sebastian Kochański - linki.

Ula Kowalewska - link.

w7W dniach 17-21 listopada 2014 r. odbyło się szóste spotkanie uczestników międzynarodowego projektu Comenius „Razem stworzymy lepszy świat” w Weronie, we Włoszech. Nauczyciele i uczniowie z 9 krajów europejskich uczestniczyli w konferencji, na której przedstawiono ulotki informacyjne dotyczące różnych problemów środowiska naturalnego, min.: erozji gleby, ginących gatunków roślin i zwierząt, czy zanieczyszczenia powietrza i wody. Polska ulotka dotyczyła zanieczyszczenia hałasem. Ulotki prezentowali uczniowie z poszczególnych krajów. Naszą szkołę reprezentowały Julia Baran i Katarzyna Roszkowska, które oprócz ulotki przedstawiły raport z działań projektowych 2013/14.

Goście włoskiej szkoły uczyli się również, jak zrobić kolczyki ze zużytych pojemniczków do kawy, oraz bransoletki z surowców, które powstały w wyniku recyklingu. 70-osobowa grupa Comenius zwiedziła też piękną Weronę oraz malowniczą Wenecję.

Galeria zdjęć i opis wizyty w zakładce Comenius – Wizyty partnerskie.

piesW drugiej połowie października oraz na początku listopada 2014 w Publicznym Gimnazjum nr 9 już po raz siódmy odbyła się akcja zbiórki koców i karmy na rzecz Schroniska dla Zwierząt w Białymstoku oraz fundacji kotkowo.pl. Akcje zorganizował Szkolny Zespół Comenius we współpracy z Samorządem Uczniowskim.
Przez trzy tygodnie uczniowie przynosili koce i karmę dla psów i kotów. Zorganizowano również kiermasz ciast, z którego dochód przeznaczono na zakup karmy.
W tym roku udało się zebrać rekordową ilość darów, szczególnie karmy dla psów i koców (bardzo teraz w schronisku potrzebnych). Zebrane przedmioty zostały przekazane Schronisku oraz fundacji kotkowo.pl, od których PG 9 otrzymało podziękowanie. 
Pomysł na „pomaganie” został przekazany Szkole Podstawowej nr 43, w której podobna akcja właśnie się zaczyna.
Dziękujemy wszystkim uczniom, którzy brali udział w akcji. Szczególne podziękowania organizatorzy kierują do klasy 1a i 3a, które najbardziej zaangażowały się w pomoc bezdomnym zwierzętom.Zapraszamy do odwiedzania strony internetowej Schroniska dla Zwierząt w Białymstoku i fundacji kotkowo.pl.

http://www.schronisko.bialystok.pl/
http://www.kotkowo.pl/

biebrzaObejrzyj zdjęcia ze spotkaniaUkazywanie piękna lokalnej przyrody jest jednym z priorytetów projektu Comenius na rok 2014/15. 5listopada 2014 piękno Biebrzańskiego Parku Narodowego zawitało w mury naszej szkoły. O walorach przyrodniczych biebrzańskich bagien opowiadał młodzieży PG 9 pan Andrzej Grygoruk, zastępca Dyrektora d/s Społecznych Funkcji Parku. Uczniowie klasy 2a, 3f i 3a obejrzeli
prezentacje o Biebrzańskim Parku Narodowym, z pięknymi, unikatowymi zdjęciami występujących tam roślin i zwierząt, min: batalionów – ptaków charakterystycznych dla BbPN, uwiecznionych w logo tej instytucji, bobrów oraz wszędobylskich łosi. Pan Grygoruk, który przebywał w szkole na zaproszenie Szkolnego Zespołu Projektu Comenius „Razem stworzymy piękny świat”, z pasją
opowiadał o jednym z 23 parków narodowych w Polsce. Kontakt z pracownikami Biebrzańskiego Parku Narodowego Zespół Projektu Comenius nawiązałw w czerwcu 2014 podczas obchodów Światowego Dnia Ochrony Przyrody na białostockim rynku Kościuszki.
Obecni na spotkaniach Ambasadorowie Comeniusa (uczniowie klas 3-ich) zadawali pytania związane z pracą w parku, turystyką, fauna i florą oraz ochroną przyrody. Pan Grygoruk udzielił młodzieży kilku cennych rad, jak dbać o przyrodę, środowisko naturalne i własne bezpieczeństwo - między innymi przez ostrożną jazdę drogami przechodzącymi przez tereny leśne (co roku dochodzi bowiem do wielu wypadków drogowych z udziałem łosi). Gość PG9 zachęcał uczniów do odwiedzenia biebrzańskich bagien, spływu kajakowego rzeką oraz do obserwacji ptaków (birdwatchingu). Od tego właśnie zaczęła się wielka przyrodnicza pasja pana Andrzeja. Zespół Comenius otrzymał wiele ciekawych materiałów (ulotki, gazetki) dotyczących Biebrzy.

Organizatorami spotkania były p. Monika Markowska i Bożena Teleszewska.

wiesci podlaskieW październikowym numerze „Podlaskich Wieści Oświatowych” ukazał się artykuł o prowadzonych w Publicznym Gimnazjum nr 9 programie „Hałas”, który realizowany jest w ramach projektu Comenius „Razem stworzymy piękny świat”.
Zapraszamy do zapoznania się z artykułem pod tym linkiem:
http://www.kuratorium1.home.pl/wiesci/pazdziernik_2014.pdf

 

 

22 października 2014 r. trójka uczniów działających w projekcie Comenius "Razem stworzymy piękny świat" przeprowadziła lekcję na temat hałasu w Szkole Podstawowej nr 15. Urszula Kowalewska, Igor Kozłowski i Sebastian Kochański (uczniowie klasy 3a) opowiadali swoim młodszym kolegom o negatywnych skutkach hałasu dla zdrowia ludzkiego oraz o sposobach walki z tym groźnym zanieczyszczeniem środowiska. Uczniami opiekowała się p. Iwona Gawryluk. Młodzi działacze Comeniusa wykorzystali na lekcji swoją autorską prezentację "Hałas", którą wcześniej zaprezentowali na godzinie wychowawczej w swojej klasie. W przyszłym tygodniu temat ten pojawi się na godzinach wychowawczych w innych klasach w szkole.
Wizyta uczniów PG 9 w szkole podstawowej jest początkiem współpracy na platformie projektu ekologicznego. Uczniowie szkoły podstawowej już niedługo wypełnia ankiety dotyczące hałasu i zastanowią się nad sposobami walki z nim.W naszych Comeniusowych planach wizyty Ambasadorów jeszcze w dwóch innych placówkach oświatowych sąsiadujących a naszym gimnazjum. Wizyty odbywają się w ramach realizowanego w naszej szkole programu "Hałas".

 

multilingual-dictionary01

Dziewięciojęzyczny słownik Comenius to efekt pracy partnerów projektu "Hand in hand for a wonderful land". Uroczysta prezentacja słownika miała miejsce podczas wyjazdu na Węgry, w czasie warsztatów w goszczącej szkole Marcali. Prace nad projektem słownika trwały od kilku miesięcy: najpierw partnerzy określili kategorie słów. Pojawiły się bloki wyrazów związanych z porami roku, dniami tygodnia, rodziną i jedzeniem. Kluczową kategorią wyrazów i zwrotów jest ta związana z ochroną środowiska naturalnego oraz z porozumiewaniem się. W sekcji związanej z natura znalazły się wyrazy związane z zagrożeniami, np.: zanieczyszczenie hałasem, ginące gatunki roślin, erozja gleby, itp. Słownik był podstawą przeprowadzonych na Węgrzech warsztatów językowych, gdzie międzynarodowa społeczność wykonywała zadania tłumaczeniowe. Była to doskonała okazja do wspólnej zabawy oraz do poznania języka partnerów - niektóre wyrazy brzmią prawie tak samo w różnych językach!
Słownik można obejrzeć klikając tu:
http://forawonderfulland.wordpress.com/project-meetings/5-hungary-september-15-19-2014/multilingual-dictionary/
  

 aktualności

W dniach 29 września – 3 października 2014, Ambasadorowie projektu Comenius: Natalia Siewko, Urszula Kowalewska, Adrianna Ibiańska i Sebastian Kochański, pod opieką p. Ketty Kołomyjskiej i Bożeny Teleszewskiej, reprezentowali Publiczne Gimnazjum nr 9 podczas partnerskiej wizyty w Marcali na Węgrzech. Tym razem międzynarodowa społeczność pracowała nad słownikiem projektu zawierającym wyrazy związane ze środowiskiem naturalnym. Wyrazy i zwroty tłumaczone były aż na 9 języków! Uczestnicy projektu brali też udział w warsztatach językowych, które miały na celu poznanie języków partnerów projektu „Razem stworzymy piękny świat” oraz stworzyli plakaty dotyczące ochrony środowiska. Polska drużyna wykonała plakat do hasła „Recycling”. Uczniowie mieli okazję poznać „od kuchni” kulturę węgierską, gdyż gościli u węgierskich rodzin.

Czytaj więcej w zakładce Comenius-wizyty partnerskie.

 

ankieta

Sprawdź wyniki ankiety "HAŁAS" dla uczniów tutaj.

Sprawdź wyniki ankiety "HAŁAS" dla nauczycieli i pracowników szkoły tutaj.

 

Hałas-cichy wróg1

Walka z hałasem ruszyła! Ambasadorowie projektu Comenius: Sebastian Kochański, Ula Kowalewska, Natalia Siewko, Ada Ibiańska, Igor Kozłowski i Mateusz Dawidziuk opracowali materiał dotyczący zanieczyszczenia hałasem, który już zaczęli prezentować na godzinach wychowawczych w wybranych klasach. Zajęcia mają formę warsztatów: pojawia się na nich prezentacja multimedialna, eksperymenty dźwiękowe oraz quiz. Nagrodą za dobre odpowiedzi są "mordoklejki"! Ambasadorowie mówią o zagrożeniach wynikających z przebywania w hałaśliwych miejscach i sposobach walki z hałasem. Opowiadają też o swojej działalności w projekcie Comenius, którego jednym z priorytetów jest właśnie walka z hałasem.

1024px-Avena fatua (3885429615)

"Co w trawie piszczy ?" to nowa  prowadzona przez Tomka Sidoruka (ucznia klasy 2d) zakładka Comeniusa - to przegląd stron internetowych i ciekawostek związanych ze środowiskiem naturalnym. Zapraszamy do regularnego odwiedzania zakładki "Co w trawie piszczy?"

1280px-Bahnsteiglautsprecher Düren

Projekt Comenius "Razem stworzymy piękny świat" ruszył do walki z hałasem. Pierwszym etapem tego wyzwania jest przeprowadzenie ankiety dotyczącej hałasu w naszej szkole. Ankietę, opracowaną przez Ambasadorów Comeniusa pod kierunkiem p. Roberta Królika, wypełnią uczniowie klas pierwszych, drugich i trzecich, a także nauczyciele i pracownicy szkoły. Celem przeprowadzenia ankiety jest poznanie opinii społeczności szkolnej na temat hałasu i opracowanie działań, które będą sprzyjały ograniczeniu go.

W ramach walki z hałasem zostanie między innymi zmierzone natężenie dźwięku szkolnego dzwonka, odbędą się prelekcje na godzinach wychowawczych, a Ambasadorowie Comeniusa wyruszą do innych szkół z ciekawą prezentacją i eksperymentami dotyczącymi hałasu.

Kliknij tu, aby pobrać ankietę : Ankieta "Hałas"

podlaskie wieści oświatowe

W czerwcowym numerze " Podlaskich Wieści Oświatowych " pojawił się artykuł o projekcie Comenius. Autorka -p. Katarzyna Żukowska-Suchocka, przedstawiła w nim główne założenia projektu oraz wizyty w krajach partnerskich. Dzięki temu wieść o tym, co robimy w PG 9, żeby pomóc środowisku naturalnemu poszła w świat. Artykuł można przeczytać po tym linkiem (jest to pierwszy artykuł w tym wydaniu magazynu) http://www.kuratorium1.home.pl/wiesci/czerwiec_2014.pdf Zachęcamy do zapoznania się z tym interesującym artykułem!

 

Nowe Horyzonty

Mobilność Kadry Edukacyjnej

Szkoła Odkrywców Talentów
Lepsza szkoła
Unicef
TEG

Copyright © 2017 Norbert Toruński Rights Reserved.