Powrót do góry

foto1 foto2 foto3 foto4 foto5
Zapraszamy do odwiedzania naszej strony internetowej SP nr 24.

Szkoła Podstawowa nr 24 z Oddziałami Dwujęzycznymi

im.2 Korpusu Polskich Sił Zbrojnych na Zachodzie w Białymstoku

Publiczne Gimnazjum nr 9

IMG 1907

W środę, 4 października 2017 roku, najzdolniejsi i najbardziej pracowici uczniowie klas III, którzy uczęszczali na zajęcia unijnego projektu Nowe Horyzonty w roku szkolnym 2016/2017, uczestniczyli w trzydniowej wycieczce w Góry Świętokrzyskie.

Wyjechaliśmy autokarem spod szkoły o godzinie 5 z rana. Po 7 godzinach jazdy spotkaliśmy się z naszym przewodnikiem, po czym zobaczyliśmy gołoborze góry Św. Krzyża. Gołoborze to nagromadzenie dużych bloków i odłamków skalnych na stoku. Następnie przejechaliśmy się mini-pociągiem do klasztoru znajdującego się nieopodal. Zwiedzając go, podziwialiśmy obrazy oraz poznawaliśmy jego dzieje. Po wyczerpującej lekcji historii, udaliśmy się na obiad do św. Katarzyny znajdującej się w OW Jodełka. Około godz. 18.00 dojechaliśmy do naszego ośrodka, gdzie po kolacji mieliśmy czas dla siebie.

Kolejnego dnia o godz. 8.00 zjedliśmy śniadanie, a następnie wraz z naszym przewodnikiem pojechaliśmy zwiedzić Kielce. Później odwiedziliśmy Jaskinie na Kadzielni. Jest to ścisły rezerwat przyrody nieożywionej. W jaskiniach Kadzielni występują formy i zjawiska charakterystyczne zarówno dla skał budujących wzgórze, jak i dla procesów związanych z systemem krasowym (jaskiniowym). Podziwialiśmy tam m.in.: nacieki jaskiniowe - głównie stalagmity, polewy naciekowe oraz nieliczne stalaktyty oraz historię kształtowania się jaskini. Zjedliśmy obiad w Barze Ludwika i zaraz potem udaliśmy się do Geoparku - muzeum poświęconemu początkom Ziemi. Dowiedzieliśmy się tam, jak nasza planeta ulegała zmianom i jakie były pierwsze organizmy. Na samym końcu w interaktywny sposób powtórzyliśmy sobie wszystkie nabyte wcześniej informacje. Otóż było nam dane podróżować kapsułą 5D do wnętrza Ziemi. Zmęczeni i głodni wróciliśmy do ośrodka, gdzie po kolacji spędziliśmy czas ze znajomymi, oglądając i integrując się podczas meczu piłki nożnej.

Ostatni dzień rozpoczęliśmy śniadaniem, po którym pojechaliśmy do Jaskini Raj. Wraz z naszym humorystycznym przewodnikiem, wędrowaliśmy przez jaskinie i poznawaliśmy zabawne nazwy różnych skał naciekowych. Jak tylko wyszliśmy skierowano nas na obiad. Niespodzianką przygotowaną dla nas było zwiedzanie Sandomierza – znanego z serialu „Ojciec Mateusz”. W pigułce pani przewodnik przedstawiła nam okolicę, historię i legendy związane z tym miastem.

W końcu ruszyliśmy w drogę powrotną. Do Białegostoku wróciliśmy około godziny 22.00.

Wycieczka bardzo mi się spodobała. Mogłem spędzić czas ze znajomymi, odpocząć od obowiązków szkolnych. Była to niezwykła przygoda, ale też wspaniała lekcja, gdzie namacalnie mogłem dowiedzieć się wielu interesujących mnie rzeczy związanych ze zjawiskami przyrodniczymi. Wiem, że podobne odczucia mieli wszyscy uczestnicy wraz z nauczycielami.

Dziękuję nauczycielom - opiekunom, którzy pojechali z nami na wycieczkę: pani Elżbiecie Łojewskiej, pani Monice Markowskiej i pani Monice Świerzbińskiej oraz wicedyrektor pani Elżbiecie Danieluk za organizację tej wspaniałej żywej lekcji.

Michał Filipkowski, kl. III f

Nowe Horyzonty

Ogólnopolski Projekt "Cybernauci"

Mobilność Kadry Edukacyjnej

Szkoła Odkrywców Talentów
Lepsza szkoła
Unicef
TEG

Copyright © 2017 Norbert Toruński Rights Reserved.